Sådan arbejder vi med talentudvikling

I tiden fra juleferien og frem til vinterferien (uge 1 – 6) har vi prototypeperiode på hele skolen. Vi ændrer måden at opbygge skoledagen på, og vi arbejder med hold på tværs af spor og klassetrin. Alt skolearbejde i denne periode tager sit afsæt i ”Her udvikler vi talent sammen.”

Erfaringen viser, at når hele skolen arbejder under et fælles tema og på samme tid, giver det et godt afsæt til at spejle sig i hinandens læring og resultater. Prototypeperioden giver os mulighed for at ændre på vante vaner og rammer, og sætter fokus på, hvad der er såvel fremmende som hæmmende for læring.

Talentudvikling i udskolingen

Vi tilbyder tre faglige profiler, som eleverne i udskolingen kan vælge imellem. Her får eleverne mulighed for at fordybe sig i faglige områder, som de har særlig interesse i at dygtiggøre sig indenfor.

Læs mere om de tre profiler: Global Citizen, Performeren og Forskeren, som eleverne kan vælge imellem i Udskolingen

Talentudvikling i samspil med eksterne partnere

Vores ambition er, at eleverne skal opleve en varieret og motiverende skoledag, hvor de bliver udfordret til at stå på tæer, og hvor de møder fagpersoner, der har særlige kompetencer inden for de områder, som eleven ønsker at udvikle. Derfor samarbejder vi også med eksterne partnere, bl.a. HTX, Erhvervsuddannelserne og Spinderihallerne. Vi har tradition for at fokusere på innovation og entreprenørskab og deltager årligt i EDISON og NEXT LEVEL. Desuden indgår vi i det nye europæiske tværgående projekt YEDAC

Desuden er vi en del af forskningsprojektet “FabLab@school.dk”, som er et samarbejde mellem Aarhus Universitet og Stanford University, USA, hvor der fokuseres på at integrere "design thinking" i undervisningen. Her designes der med og om teknologi. 

x